مارک با همکاری دیگر اعضای کنسرسیوم بینالمللی مدیریت دانش در سال 2002 با چهارچوب Ùکری با نام "دوره عمر دانش" مدلی تعری٠نمود Ú©Ù‡ در آن، علاوه بر نظریه نوناکا Ùˆ تاکوچی (1995) بر نکته دیگری نیز تأکید شده است:
"دانش تنها پس از اینکه تولید شد، وجود دارد Ùˆ بعد از آن میتوان آن را مهار، کدگذاری یا تسهیم نمود." بر این اساس، Ù…Ú© الروی ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯ ایجاد دانش را به دو ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯ بزرگ یعنی: تولید دانش Ùˆ پیوسته کردن دانش تقسیم میکند:
مک الروی همچنین به دو موضوع عرضه و تقاضا نیز توجه دارد:
سمت عرضه: ÙØ¹Ø§Ù„یت مدیریت دانشی است Ú©Ù‡ در هر صورت برای Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ عرضه دانش موجود به همکاران یک سازمان، طراØÛŒ میشود.
سمت تقاضا: بر روی عرضه دانش موجود به عدهای از نیروی کار متمرکز شده Ùˆ سعی در Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ ظرÙیت آنان جهت تولید دارد.
به این ترتیب، مأموریت مدیریت دانش، این است Ú©Ù‡ ظرÙیت یک سازمان را جهت تقاضا برای دانش جدید بالا ببرد.