مدل میلتون براساس دو نگرش برقراری ارتباط Ùˆ جمع کردن نسبت به مدیریت دانش Ø´Ú©Ù„ Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ است. این دو نگرش، مکمل هم بوده Ùˆ ارزش آنها در بکارگیری متعادل Ùˆ موازی آنها با یکدیگر است.
برقراری ارتباط: برقراری ارتباط، به معنی مرتبط کردن Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ با یکدیگر Ùˆ ایجاد شبکه هایی در سازمان Ùˆ با دیگر سازمانهاست، به طوری Ú©Ù‡ Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ بتوانند دانش خود را با دیگران تسهیم کنند.
اغلب به این شبکهها “گروههای عملکرد” Ú¯ÙØªÙ‡ میشود. پست الکترونیکی، یک رسانه عالی است Ú©Ù‡ به واسطه آن، Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ Ú©Ù‡ با شبکه یا Ù…Ø¨ØØ«ÛŒ روبرو شده اند، میتوانند آن قضیه را با این گروه در میان گذاشته Ùˆ پاسخ Ø¯Ø±ÛŒØ§ÙØª کنند. این گروهها همچنین میتوانند همدیگر را به صورت رودرو ملاقات کرده Ùˆ درباره مسائل معمول Ø¨ØØ« کرده Ùˆ در رابطه با راه ØÙ„های ممکن در مورد آن مسئله تبادل دانش کنند.
جمع کردن: جمع کردن، به معنی جذب دانش جدیدی است Ú©Ù‡ در طول ÙØ¹Ø§Ù„یتها Ùˆ عملیات ایجاد شده Ùˆ برای کاربردهای مجدد آتی ذخیره شده است. جمع آوری دانش به ایجاد یک مبنای دانش با ارزش Ú©Ù…Ú© میکند Ú©Ù‡ ÙØ¹Ø§Ù„یتهای اصلی سازمان را پوشش داده Ùˆ میتواند بازدهی بلندمدت داشته باشد، البته جمع آوری دانش نیازمند منابع است. Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ باید مشخص شوند Ú©Ù‡ جلسات جمع آوری دانش را تسهیل کرده Ùˆ نتایج بدست آمده را ثبت کنند.