تعریف و خلاصه شغل:
این شغل به منظور نظارت در پدیدآوری و تعیین و تدوین نظام نامه ها، روش های اجرایی، دستورالعمل ها، آیین نامه های داخل شرکت و ... درچارچوب قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوطه و تصویب و ابلاغ به واحدهای ذیربط جهت اجرا و تهیه، تنظیم و پیشنهاد استراتژی ها، خط مشی ها، برنامه های عملیاتی سالانه شرکت به هیئت مدیره صورت می گیرد.
شرح وظایف:
1- تهیه، تنظیم و پیشنهاد استراتژی ها، خط مشی ها، برنامه های عملیاتی بودجه سالانه شرکت به هیئت مدیره
2- اجرای مصوبات و تصمیمات هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت
3- پیش بینی اعتبار لازم برای خرید خدمات پشتیبانی فنی، تحقیقاتی، تدارکاتی و آموزشی در بودجه شرکت
4- تامین سایر منابع مورد نیاز برای انجام بهینه فرآیندهای شرکت
5- بررسی صورت های مالی سالانه و طرح در جلسه هیئت مدیره جهت تصویب و ارائه به مجمع شرکت
6- نظارت عالیه در پدید آوری، تعیین و تدوین، نظام نامه ها، روش های اجرایی، دستورالعمل ها، آیین نامه های داخل شرکت و... در چارچوب قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوطه و تصویب و ابلاغ به واحدهای ذیربط جهت اجرا
7- پیشنهاد آیین نامه های مالی، معاملاتی و استخدامی شرکت به هیئت مدیره
8- پیشنهاد تشکیلات تفصیلی و هرگونه تغییرات در چارت سازمانی شرکت به هیئت مدیره درچارچوب مصوبات مجمع عمومی و قوانین مربوطه
9- تنظیم قراردادهای مربوط به بندهای مرتبط در اساسنامه و ارائه آنها به هیئت مدیره جهت تصویب
10- نظارت بر حسن اجرای آیین نامه های شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در حد قوانین و مقررات مربوط
11- اتخاذ تصمیم واقدام نسبت به کلیه امور و عملیات شرکت به استثنای آن دسته از وظایف که بر عهده مجمع عمومی و هیئت مدیره است
12- عزل ونصب کلیه کارکنان شرکت، تعیین حقوق ودستمزد، پاداش، ترفیع و تنبیه آنها براساس قوانین و مقررات و آیین نامه های مصوب مراجع ذیصلاح
13- استقرار برنامه های تحول اداری و نظارت عالیه بر کمیسیون ها و کمیته های تعریف شده ذیربط
14- طرح ریزی، هدایت، پیاده سازی و کنترل فعالیت های بهبود به منظور تسهیل در انجام فرآیندهای شرکت و ایجاد تحول
15- ارجاع مکاتبات واصله از سایر دستگاهها به واحدهای مربوط
16- پیگیری و نظارت بر انجام امور مربوط به مدیریت هیئت مدیره و مدیرعامل و اجرای روشهای اجرایی، دستورالعملها و سایر اسناد بالادستی ابلاغی
17- شرکت در جلسات کمیسیون توسعه مدیریت شرکت
18- اجرای خطمشیها و سیاستهای اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای اهداف و سیاستهای شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو
19- بررسی و تصویب مطالعات طرحهای پدافند غیرعامل در سطح شرکت
20- برنامهریزی و هماهنگی برای اجرای مطالعات و اجرای الزامات مراحل چهارگانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
21- برنامهریزی به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرحهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
22- اجرای فعالیتهای پژوهشی و اجرایی در راستای کاهش خطرپذیری و تعریف فعالیتهای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت و پایش تهدیدات تخصصی و پیشبینی تهدیدات محتمل
23- بررسی آسیبپذیریهای تخصصی ناشی از تهدیدات
24- نظارت بر عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران طرح های مطالعاتی، اجرایی و بهره برداری
25- نظارت بر اجرای دقیق قوانین، مقررات، بخشنامهها، دستورالعملهای ذیربط مدیریت عملکرد
26- برقراری تعامل سازنده با مدیریت تخصصی در شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
27- تنظیم و ارائه گزارش عملکرد ماهانه، فصلی و سالیانه به مقامات مافوق
28- جمعبندی، آسیبشناسی و تحلیل شکایات همراه با راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آمار شکایات شرکت
29- نظارت بر اجرای دقیق عناوین برنامهای سالیانه مرتبط با حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد که از طرف مدیریت تخصصی ستادی ابلاغ گردیده است
30- پیگیری و نظارت بر حسن انجام امور مربوط به ثبت اطلاعات مناقصات و مزایدههای شرکت آبمنطقهای
31- انجام تمهیدات و برنامههای لازم بمنظور کاهش میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات بمیزان 20درصد در هر یک از سالهای برنامه پنجم توسعه کشور
32- تصویب سیاستها و خطمشیها در کمیته تحقیقات شرکت در چهارچوب مصوبات شورای تحقیقات آب
33- نظارت بر پروژه های تحقیقات در واحدهای مختلف شرکت و تدوین اولویتهای تحقیقاتی سالیانه
34- تعیین ناظرین اجرائی و فنی پروژههای تحقیقاتی مصوب
35- تصویب گزارشهای نهایی پروژههای تحقیقاتی تحت نظارت
36- برنامهریزی در جهت تولید و تعمیق دانش و انتقال فنآوری در صنعت آب استان
37- نظارت بر اجرای طرحهای پژوهشی در زمینه علوم مرتبط و با تکیه بر موضوعیت وظایف شرکت و ارزشیابی برنامههای توسعه و بهره وری
38- مشارکت در تهیه برنامه استراتژیک شرکت
39- نظارت بر اجرای طرحهای تحقیقاتی مشترک با سایر سازمانها