دستورالعمل بروزرسانی پرتال شرکت آب منطقه ای قم
مجموعه عملیاتی که در پرتال آب منطقه ای قم دو دسته کلی تقسیم می گردد:
1- بارگذاری اطلاعات 2- پاسخگویی به فرم های تعاملی
1) بارگذاری اطلاعات خود شامل موارد زیر می باشد:
1-1) قوانین و مقررات: منظور از قوانین و مقررات، بخشنامه ها، آیین نامه ها و قوانین مربوط به منابع آب، رودخانه ها، منابع مالی و محاسباتی و ... می باشد.
1-2) شناسنامه خدمات: در این بخش تمامی خدمات الکترونیکی که به شهروندان ارائه می شود با اطلاعات کاملی از قبیل متولی خدمت، مدارک مورد نیاز و فرآیند انجام خدمت ذکر شده است.
1-3) اخبار و اطلاعیه ها: در این بخش تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت آب منطقه ای قم شامل اخبار روز، آگهی مناقصات و مزایده ها، عضویت در خبرنامه الکترونیک، مناسبت ها و رویدادهای روز، پرسش های متداول، بایگانی اخبار و پیوندهای مرتبط ارائه می گردد.
1-4) آمار و داده های منابع آب: تمامی گزارش های مربوط به سیمای آب، آمارنامه هفتگی استان، آمار ایستگاه های باران سنجی، وضعیت سدها و اطلاعات مربوط به آبخوان ها در این بخش ارائه می شود.
1-5) اطلاعات تماس با شرکت: اطلاعات تماس شامل آدرس های پستی و شماره تلفن های شرکت آب منطقه ای قم و همچنین تمامی امورهای منابع آب شهرستان را شامل می شود.
1-6) اطلاعات دفاتر پیشخوان: لیست دفاتر پیشخوان در تمامی شهرستان استان در این بخش آورده شده اند.
1-7) بروز رسانی: بروز رسانی تمامی موارد فوق توسط متولی مربوط به همان بخش انجام می شود.
2) فرمهای تعاملی نیز شامل مدیریت پیامها، مدیریت تیکتها، مدیریت کاربران و فرمهای پیشرفته دریافتی می باشد.
2-1) مدیریت پیام ها: در این بخش شهروندان پیام های پیشنهادی و انتقادی ارسال می کنند.
2-2) مدیریت تیکت ها: کاربران می توانند با ثبت تیکت سوالات خود را مطرح نمایند، و به هر تیکت یک کدپیگیری اختصاص داده می شود که کاربر مربوطه می تواند پاسخ تیکت خود را از طریق این کد رهگیری نماید.
2-3) مدیریت کاربران: تمامی افرادی که قصد عضویت در پرتال را دارند با پر کردن فرم مشخصات در پرتال ثبت نام کرده و پس از تایید راهبر پرتال می توانند از امکانات پرتال با نام کاربری و کلمه عبور خود استفاده نمایند.
2-4) فرمهای پیشرفته دریافتی: در این قسمت نیز کاربران و همچنین شهروندان می توانند سوالات خود را مطرح نمایند و کارشناس مربوطه به سوالات پاسخ می دهد.
فرآیند تعیین و احراز صلاحیت متولیان بروزرسانی پرتال:
وظایف متولیان بروزرسانی پرتال شامل مواردی از قبیل پاسخگویی به فرم های تعاملی، مدیریت تیکت ها، مدیریت پیام ها، بروزرسانی اطلاعاتی از قبیل آمارها و گزارش ها، اطلاعات تحقیق و پژوهش و مدیریت دانش، اخبار روزانه، رویدادها و مناسبت ها و ... می باشد.