مدل میلتون (Milton)

مدل میلتون براساس دو نگرش برقراری ارتباط و جمع کردن  نسبت به مدیریت دانش شکل گرفته است. این دو نگرش، مکمل هم بوده و ارزش آنها در بکارگیری متعادل و موازی آنها با یکدیگر است.

برقراری ارتباط: برقراری ارتباط، به معنی مرتبط کردن افراد با یکدیگر و ایجاد شبکه هایی در سازمان و با دیگر سازمان‌هاست، به طوری که افراد بتوانند دانش خود را با دیگران تسهیم کنند.

اغلب به این شبکه‌ها “گروه‌های عملکرد” گفته می‌شود. پست الکترونیکی، یک رسانه عالی است که به واسطه آن، افراد که با شبکه یا مبحثی روبرو شده اند، میتوانند آن قضیه را با این گروه در میان گذاشته و پاسخ دریافت کنند. این گروه‌ها همچنین میتوانند همدیگر را به صورت رودرو ملاقات کرده و درباره مسائل معمول بحث کرده و در رابطه با راه حل‌های ممکن در مورد آن مسئله تبادل دانش کنند.

جمع کردن: جمع کردن، به معنی جذب  دانش جدیدی است که در طول فعالیت‌ها و عملیات ایجاد شده و برای کاربردهای مجدد آتی ذخیره شده است. جمع آوری دانش به ایجاد یک مبنای دانش با ارزش کمک میکند که فعالیت‌های اصلی سازمان را پوشش داده و می‌تواند بازدهی بلندمدت داشته باشد، البته جمع آوری دانش نیازمند منابع است. افرادی باید مشخص شوند که جلسات جمع آوری دانش را تسهیل کرده و نتایج بدست آمده را ثبت کنند.

 

 تاریخ ثبت : 1401/08/14
  آخرین به روزرسانی : 1401/08/14
 حامد
 3047
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 62
  • بیشترین بازدید همزمان : 642
  • بازدید امروز : 2,352
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 18,352,271
  • آخرین به روزرسانی : 1404/01/21 09:14:06
  • شناسه IP شما : 18.218.189.36

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قم، خیابان شهیدان فاطمی(دور شهر )، نبش کوی شماره یک، شرکت سهامی آب منطقه ای قم
  • کدپستی : 3715653184
  • تلفن : 4-37839093-025
  • فاکس : 37839092-025
  • پست الکترونیکی : info@qmrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :
اندازه فونت
بزرگنمایی
عدم نمایش تصاویر
تضاد رنگ
سیاه و سفید
بازنشانی