گروه بازرسی و مدیریت عملکرد
تعریف و خلاصه شغل:
این شغل به منظور نظارت بر قوانین و مقررات، بخشنامه ها و دستورالعمل های ارسالی و برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و انجام تمهیدات لازم جهت کاهش میانگین پاسخگویی به شکایات ایجاد گردیده است.
شرح وظایف:
- نظارت بر اجرای دقیق قوانین، مقررات، بخشنامهها، دستورالعملهای ذیربط مدیریت عملکرد
- برقراری تعامل سازنده با مدیریت تخصصی مربوطه در شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
- انجام اقدامات لازم جهت عملیاتی نمودن مفاد نظام نامه های بازرسی و مدیریت عملکرد و دستورالعمل های اجرائی مربوطه
- همکاری و انجام برنامه ریزی لازم به منظور بازرسی های مدیریت ستادی شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
- نظارت و پایش عملکرد شرکت در ارتباط با موضوعات بازرسی مندرج در بند 5-1-4 نظام نامه بازرسی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط
- پیگیری لازم به منظور مرتفع نمودن نقاط ضعف موجود درخصوص گزارشات واصله مربوط به شرکت
- پیگیری لازم و تسریع در ارسال پاسخ گزارشات بازرسی های صورت گرفته و امور مربوط به پاسخگویی به شکایات به ستاد
- پیگیری و رسیدگی به امور ارجاعی و ارسال پاسخهای لازم به مکاتبات ارسالی از طرف شرکت مادر
- برقراری تعامل و ارتباط سازنده (با هماهنگی مدیرعامل شرکت) با سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان شرکت و ارائه گزارش میزان رضایتمندی مراجعین از عملکرد پرسنل شرکت واحدهای مربوطه و ارائه به مقام مافوق
- انجام بازرسی موردی و در صورت نیاز همراهی با تیم بازرسی (با هماهنگی مدیریت و مدیرعامل شرکت) و جمع بندی و ارائه گزارش مربوطه
- تنظیم و ارائه گزارش عملکرد ماهانه، فصلی و سالیانه به مقامات مافوق
- جمعبندی، آسیبشناسی و تحلیل شکایات همراه با راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آمار شکایات شرکت
- دریافت شکایات حضوری و مکتوب (از مبادی مختلف) و پیگیری پاسخها از واحدها، بررسی و اعلام به شاکیان
- پیشنهاد و معرفی بازرسان طرح تکریم و همیار (کارشناسان خبره و متعهد) در تیمهای بازرسی شرکت با هماهنگی مقام مافوق
- انعکاس هر گونه تخلف احتمالی و ارائه گزارش به شرکت مادر و مدیر عامل شرکت و نظارت بر حسن جریان امور اداری
- پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادات واحدهای تخصصی شرکت در ارتباط با گزارشات اداره کل بازرسی استان و یا شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به اداره کل مذکور و یا ارسال جوابیه به شاکیان
- تبیین و شناسائی گلوگاههای فساد، نقاط آسیبپذیر و انحرافات، مطابق با نظامنامه بازرسی و ارائه راهکارهای اجرائی به شرکت مادر
- نظارت بر اجرای دقیق عناوین برنامهای سالیانه مرتبط با حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد که از طرف مدیریت تخصصی ستادی ابلاغ گردیده است
- پیگیری و نظارت بر حسن انجام امور مربوط به ثبت اطلاعات مناقصات و مزایدههای شرکت آبمنطقهای در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات (iets) و سایت مرتبط شرکت مادر تخصصی (tender) و ارائه اطلاعات موردنیاز به مدیریت ستادی شرکت مادر
- استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح (سازمان، مدیران و کارکنان) بر اساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آییننامهها و دستورالعملهای مربوطه
- انجام تمهیدات و برنامههای لازم بمنظور کاهش میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات
- پیگیری و ارسال پاسخ در خصوص سامانه رسیدگی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور ، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ( سامد ) و سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات شرکت مدیریت منابع آب ایران
- پیگیری و استقرار نظام پاسخگوئی با راهاندازی سیستم سامد و میز خدمت با هماهنگی مقام مافوق
- رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردمی و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در پاسخگویی به متقاضیان و تکریم ارباب رجوع
- ارزیابی عملکرد شرکت در قالب مدلها و استانداردهای مختلف (EFQM، ارزیابی استانداری، ارزیابی وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی)
- نظارت بر پیشرفت و تحقق برنامه عملیاتی مصوب سالیانه واحدها و اخذ گزارش های مختلف از واحدها و ارائه گزارشهای تحلیلی از عدم تحقق اهداف برنامه عملیاتی