مدیریت هیئت مدیره و مدیرعامل
مدیر هیئت مدیره و مدیرعامل: احمد علیمرادی
تعریف و خلاصه شغل:
این شغل جهت دریافت گزارشات ارسالی جهت طرح در هیئت مدیره شرکت و تهیه و تنظیم دستور کار جلسات و صورتجلسات و ابلاغ به واحدهای ذیربط و نظارت بر فعالیتهای خدمات دفتری مدیرعامل و هیئت مدیره صورت می گیرد.
شرح وظایف:
- تنظیم برنامه کاری، وقت ملاقات، جلسات، سخنرانیها و پیگیری تحقق آنها
- جمع آوری و بررسی گزارشهای ارسالی به مدیریت و تهیه گزارشات مورد نیاز با همکاری واحدهای شرکت و ارسال یک نسخه از آن به واحد مربوط
- تنظیم دستور کار و گزارشات جلسات هئیت مدیره و ابلاغ مصوبات به واحدها و پیگیری تا حصول نتیجه
- بررسی و کنترل پیشنهادات و گزارشات ارسالی به هیئت مدیره از نظر رعایت قوانین ومقررات و آئین نامهها و مصوبات هیئت مدیره
- ارجاع مکاتبات واصله از سایر دستگاهها به واحدهای مربوط
- خلاصه نمودن پیشنهادات، گزارشات، صورتجلسات، مقالات و سایر موارد ارسالی به مدیر عامل و هیئت مدیره
- پیگیری و نظارت بر انجام امور مربوط به مدیریت هیئت مدیره و مدیرعامل و اجرای روشهای اجرایی، دستورالعملها و سایر اسناد بالادستی ابلاغی
- شرکت در جلسات کمیسیون توسعه مدیریت شرکت
- اجرای خطمشیها و سیاستهای اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای اهداف و سیاستهای شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو
- بررسی و تصویب مطالعات طرحهای پدافند غیرعامل در سطح شرکت
- برنامهریزی و هماهنگی برای اجرای مطالعات و اجرای الزامات مراحل چهارگانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
- برنامهریزی به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرحهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
- اجرای فعالیتهای پژوهشی و اجرایی در راستای کاهش خطرپذیری و تعریف فعالیتهای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت و پایش تهدیدات تخصصی و پیشبینی تهدیدات محتمل
- مستندسازی حوادث، اقدامات و تجزیه و تحلیل آنها
- پیگیری مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور و سایر ارگانهای مرتبط
- اجرای رزمایشها و تنظیم گزارش اجرایی مربوط
- ساماندهی عملیات آمادگی و مقابله با تهدیدات سایبری و IT و ایجاد سامانه الکترونیکی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
- فرهنگسازی و هماهنگی اجرای برنامههای آموزشی بحران و پدافند غیرعامل برای کلیه کارمندان
- بررسی آسیبپذیریهای تخصصی ناشی از تهدیدات
- هماهنگی با معاونتهای دیگر در راستای اجرای طرحهای پدافند غیرعامل و مراحل چهارگانه مدیریت بحران
- تهیه و تدوین برنامه ها و اهداف HSE شرکت
- تدوین و نگهداری مستندات سیستم مدیریت HSE و حصول اطمینان از اجرایی شدن اثربخش خط مشی HSE و دستیابی به اهداف استانداردها و برنامههای HSE شرکت
- برآورد، بازنگری و پایش عملکرد HSE شرکت، پیمانکاران و مشاوران طرحها
- هماهنگی در تهیه گزارشهای عملکرد HSE جهت ارایه به مدیریت و گروههای ذینفع برون سازمانی
- تحلیل گزارشهای گوناگون HSE و استخراج نکات دانش افزا
- تدوین دوره های آموزشی اثر بخش HSE و هماهنگی جهت برگزاری آنها
- تهیه برنامههای جامع ممیزی و بازرسی HSE باهماهنگی واحدهای مربوطه و پیگیری دریافت گزارشات ممیزی و انجام اقدامات تعیین شده و بازنگری گزارشات مربوط در مواقع لزوم
- شناسایی به هنگام عملکرد نامناسب واحدها، مجریان و افراد کلیدی اثرگذار بر عملکرد HSE و گزارش به نماینده مدیریت به منظورحصول اطمینان از عملکرد درست HSE طرحها
- تنظارت بر عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران طرح های مطالعاتی، اجرایی و بهره برداری در زمینه HSE
- اطمینان از به روز بودن سوابق ارزیابی ریسک ها و HSE plan ها در سطح شرکت
- انجام کلیه اقدامات لازم جهت رفع مشکلات زیست محیطی، ایمنی، امنیتی و بهداشتی طرحها
- نیاز سنجی، آگاه سازی و آموزش HSE در شرکت وطرحها
- تدوین گزارش، بررسی و پیگیری رویدادها و حوادث کارگاهی به کارگیری فرآیند مدیریت ریسک بویژه در کنترلهای عملیاتی و رسیدگی به عدم انطباق ها
- شناسایی، به روزرسانی و اطلاعرسانی قوانین و الزامات قانونی و استانداردهای HSE و تغییرات آنها به افراد ذیصلاح
- پیگیری و کنترل اطلاعات جمع آوری شده از طرح ها
- هماهنگی جهت برگزاری جلسات HSE plan طرح ها
- پیگیری مصوبات جلسات کمیته HSE شرکت و طرح ها و ارائه گزارشات مدیریتی لازم به شرکت مادر
- پیگیری و اجرای برنامههای شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک های HSE
- پیگیری گزارشات HSE طرح و ارسال به موقع به نماینده مدیریت در HSE شرکت مادر
- پیگیری و نظارت بر موضوعات HSE ساختمان مرکزی
- نظارت بر اجرای دقیق قوانین، مقررات، بخشنامهها، دستورالعملهای ذیربط مدیریت عملکرد
- برقراری تعامل سازنده با مدیریت تخصصی در شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
- انجام اقدامات لازم جهت عملیاتی نمودن مفاد نظامنامههای بازرسی و مدیریت عملکرد و دستورالعملهای اجرائی مربوطه
- همکاری و انجام برنامهریزی لازم به منظور بازرسیهای مدیریت ستادی شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
- نظارت و پایش عملکرد شرکت درارتباط با موضوعات بازرسی مندرج در بند 5-1-4 نظامنامه بازرسی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط
- پیگیری لازم به منظور مرتفع نمودن نقاط ضعف موجود در خصوص گزارشات واصله مربوط به شرکت
- پیگیری لازم و تسریع در ارسال پاسخ گزارشات بازرسیهای صورت گرفته و امور مربوط به پاسخگوئی به شکایات به ستاد
- پیگیری و رسیدگی به امور ارجاعی و ارسال پاسخهای لازم به مکاتبات ارسالی از طرف شرکت مادر
- برقراری تعامل و ارتباط سازنده (با هماهنگی این مدیریت و مدیرعامل شرکت) با سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان شرکت و ارائه گزارش میزان رضایتمندی مراجعین از عملکرد پرسنل شرکت و واحدهای مربوطه و ارائه به مقام مافوق
- انجام بازرسی موردی و در صورت نیاز همراهی با تیم بازرسی (با هماهنگی مدیریت و مدیرعامل شرکت) و جمعبندی و ارائه گزارش مربوطه
- تنظیم و ارائه گزارش عملکرد ماهانه، فصلی و سالیانه به مقامات مافوق
- جمعبندی، آسیبشناسی و تحلیل شکایات همراه با راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آمار شکایات شرکت
- معرفی بازرسان همیار (کارشناسان خبره و متعهد) در تیمهای بازرسی شرکت با هماهنگی مقام مافوق
- دریافت شکایات حضوری و مکتوب (از مبادی مختلف) و پیگیری پاسخها از واحدها، بررسی و اعلام به شاکیان
- انعکاس هر گونه تخلف احتمالی و ارائه گزارش به شرکت مادر و مدیر عامل شرکت و نظارت بر حسن جریان امور اداری
- پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادات واحدهای تخصصی شرکت در ارتباط با گزارشات اداره کل بازرسی استان و یا شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به اداره کل مذکور و یا ارسال جوابیه به شاکیان
- تبیین و شناسائی گلوگاههای فساد، نقاط آسیبپذیر و انحرافات، مطابق با نظامنامه بازرسی و ارائه راهکارهای اجرائی به شرکت مادر
- نظارت بر اجرای دقیق عناوین برنامهای سالیانه مرتبط با حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد که از طرف مدیریت تخصصی ستادی ابلاغ گردیده است
- پیگیری و نظارت بر حسن انجام امور مربوط به ثبت اطلاعات مناقصات و مزایدههای شرکت آبمنطقهای در پایگاه ملی اطلاعرسانی مناقصات (iets) و سایت مرتبط شرکت مادر تخصصی (tender) و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مدیریت ستادی شرکت مادر
- استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح (سازمان، مدیران و کارکنان) بر اساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آییننامهها و دستورالعملهای مربوطه
- انجام تمهیدات و برنامههای لازم بمنظور کاهش میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات بمیزان 20درصد در هر یک از سالهای برنامه پنجم توسعه کشور
- پیگیری و ارسال پاسخ در خصوص سامانه رسیدگی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور و اداره کل بازرسی استان
- پیگیری و استقرار نظام پاسخگوئی با راهاندازی سیستم سامد و میز خدمت با هماهنگی مقام مافوق
- رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردمی و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در پاسخگویی به متقاضیان و تکریم ارباب رجوع
- ارزیابی عملکردها در قالب مدلها و استانداردهای مختلف (EFQM، ارزیابی استانداری، ارزیابی وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی