برقراری تعامل سازنده با مدیریت تخصصی مربوطه در شرکت مادر و ستاد وزارت نیرو
برقراری تعامل و ارتباط سازنده (با هماهنگی مدیرعامل شرکت) با سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی
جمعبندی، آسیبشناسی و تحلیل شکایات همراه با راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آمار شکایات شرکت
پیشنهاد و معرفی بازرسان طرح تکریم و همیار (کارشناسان خبره و متعهد) در تیمهای بازرسی شرکت با هماهنگی مقام مافوق
انعکاس هر گونه تخلف احتمالی و ارائه گزارش به شرکت مادر و مدیر عامل شرکت و نظارت بر حسن جریان امور اداری
پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادات واحدهای تخصصی شرکت در ارتباط با گزارشات اداره کل بازرسی استان و یا شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به اداره کل مذکور و یا ارسال جوابیه به شاکیان
تبیین و شناسائی گلوگاههای فساد، نقاط آسیبپذیر و انحرافات، مطابق با نظامنامه بازرسی و ارائه راهکارهای اجرائی به شرکت مادر
نظارت بر اجرای دقیق عناوین برنامهای سالیانه مرتبط با حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد که از طرف مدیریت تخصصی ستادی ابلاغ گردیده است
پیگیری و نظارت بر حسن انجام امور مربوط به ثبت اطلاعات مناقصات و مزایدههای شرکت آبمنطقهای در پایگاه اطلاعاتی مختلف
استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح (سازمان، مدیران و کارکنان) بر اساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آییننامهها و دستورالعملهای مربوطه
انجام تمهیدات و برنامههای لازم بمنظور کاهش میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات
پیگیری و ارسال پاسخ در خصوص سامانه رسیدگی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور ، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ( سامد ) و سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات شرکت مدیریت منابع آب ایران
پیگیری و استقرار نظام پاسخگوئی با راهاندازی میز خدمت با هماهنگی مقام مافوق
ارزیابی عملکرد شرکت در قالب مدلها و استانداردهای مختلف ( ارزیابی استانداری، ارزیابی وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی)
نظارت بر پیشرفت و تحقق برنامه عملیاتی مصوب سالیانه واحدها و اخذ گزارش های مختلف از واحدها و ارائه گزارشهای تحلیلی از عدم تحقق اهداف برنامه عملیاتی