تفاهمنامه با دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قم: نشست امضای تفاهمنامه همکاریهای مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناورانه بین دانشگاه صنعتی و شرکت آب منطقهای قم در یکم تیرماه 1405 با حضور محمد احمدی جبلی، مدیرعامل شرکت آب منطقهای و جعفر قنبری، رئیس دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدای جلسه محمد احمدی جبلی، مدیرعامل شرکت آب منطقهای قم به ارائه گزارشی جامع از سیمای منابع آب استان قم پرداخت و ضمن تشریح چگونگی تأمین آب مصرفی استان و ترسیم وضعیت منابع و مصارف آب به چالشهای جدی در حوزه تأمین و مدیریت منابع آب اشاره کرد.
وی با تأکید بر بخشینگری در مسائل آب و عدم همگرایی کافی میان ارگانهای ذیربط، این ناهماهنگیها را از موانع اصلی اثربخشی اقدامات دانست و اظهار داشت: برای خروج از وضعیت موجود، نیازمند تعامل جدی با مراکز دانشگاهی هستیم. باید مسائل آب در قالب کارها و پروژههای علمی تدوین و مستندسازی شود تا بتواند در دیدگاه دستگاههای ذیربط اثربخشی مضاعفی داشته باشد.
در ادامه جعفر قنبری، رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به افتخارات و دستاوردهای کسبشده در عرصههای مختلف دانشگاه صنعتی قم گفت: گامهای بلندی در جهت تحقق اهداف علمی و پژوهشی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه ماموریتهای اصلی دانشگاه صنعتی قم در دو محور کلیدی تعریف شده افزود: نخست ارتقای بهرهوری در استان و دوم بررسی آلایندههای زیستمحیطی و رفع چالشهای این حوزه ماموریت های اصلی دانشگاه می باشد که در همین راستا، شوراهای راهبردی تشکیل شده است.
این تفاهمنامه، گامی مهم در جهت هم افزایی علمی و اجرایی برای مدیریت پایدار منابع آب استان قم محسوب میشود.