این شغل به منظور برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر جمع آوری اخبار و اطلاعات منتشره از رسانه های ارتباطی و انعکاس اهداف برنامه ها و فعالیت های شرکت، مدیریت امور ارتباطات، امور فرهنگی و نمایشگاهی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و هشدارهای لازم در رابطه با آلودگی و تمهیدات منابع آب در رابطه با مخاطبان صورت می پذیرد.
شرح وظایف:
1- اجرای سیاستهای اطلاع رسانی و آگاهی بخش در جهت بسترسازی برای حل چالشهای مدیریت آب استان
2- برنامه ریزی جهت بهبود و افزایش ضریب نفوذ اطلاع رسانی
3- پیمایش پژوهش و افکار سنجی در خصوص مسائل و معضلات اجتماعی بخش آب در استان
4- برنامه ریزی و مدیریت افکار عمومی در خصوص مسائل و چالشهای بخش آب در استان
5- برنامه ریزی جهت جلب مشارکت مردمی به ویژه آب بران از طریق اجرای سیاستهای آموزش همگانی
6- ارائه مشاوره در حوزه های ارتباطی و اجتماعی به مدیران و مسئولان شرکت
7- برنامه ریزی جهت اطلاع رسانی در خصوص نحوه مواجهه با چالش های مدیریت
8- ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولان از طریق برگزاری جلسات داخلی
9- برنامهریزی و هماهنگی برای انعکاس اهداف، سیاستها، فعالیتها، برنامهها و کارکردها و مواضع شرکت به مخاطبان
10- ایجاد هماهنگی در برگزاری مراسم، سمینارها، بازدیدها، جشنها و اعیاد و مناسبتها در زمینه ترتیب مکان مناسب و امکانات سمعی و بصری و برنامه ریزی جهت پذیرایی مناسب با همکاری امور خدمات عمومی
11- برنامهریزی، تهیه و تدوین تقویم ارتباطات، بازدیدها، مراسم و نمایشگاهها
12- تهیه و تدوین برنامه مصاحبه مسئولان شرکت با مطبوعات و رسانهها
13- برنامه ریزی و هماهنگی ایجاد ارتباط با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
14- برنامه ریزی و نظارت کامل بر سایت خبری شرکت و ارسال اخبار به سایتهای معتبر
15- بهرهبرداری از اخبار و اطلاعات منتشره داخلی از طریق رسانههای ارتباط جمعی و سنجش افکار نسبت به فعالیتهای شرکت و تهیه گزارشات تحلیلی
16-تهیه و ارائه گزارش، بولتن خبری، تهیه ماکت، فیلم، عکس و پوستر در رابطه با فعالیت جمعی شرکت و همکاری در تدوین کارنامه عملکرد شرکت
17-برنامهریزی و نظارت بر تهیه، تدارک، اشتراک و توزیع نشریات تخصصی و ارسال آگهیها و اطلاعیهها برای رسانهها
18-برنامهریزی و نظارت بر پوشش تبلیغات ساختمانها، طرحهای توسعه منابع آب و سایر مکانهای مربوطه
19-برنامهریزی و نظارت بر حسن اجرای بازدیدهای عمومی از طرحها و فعالیتهای شرکت
20- انجام هماهنگی و نظارت در مدیریت نمایشگاهها در داخل و خارج شرکت با همکاری و مشارکت واحدها و مراکز ذیربط
21- برنامه ریزی و هماهنگی در فرهنگ سازی و ارتقاء بینش و آگاهی های عمومی در زمینه مصرف بهینه آب و آلودگی منابع آبی