چهارشنبه, 29 آبان 1398
 |  رنگ  |  + . -
ADA
بستن این پنجره
این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
سریز سدکبار ششم فروردین 98
سدکبار ششم فروردین 98
سال نو مبارک
سد امامزاده اسماعیل
سد کبار استان قم
سد سنجگان استان قم
سد 15 خرداد شرکت آب منطقه ای قم

 

شرح وظایف مدیر عامل شرکت آب‌منطقه‌ای قم

1- خلاصه وظایف:

      هدایت و راهبری عملیاتی شرکت در زمینه‌های فنی، اداری و مالی با رعایت قوانین و مقررات و اجرای آئین‌نامه‌های مربوطه برای حسن اداره امور شرکت در چارچوب مصوبات مجمع عمومی و هیئت مدیره

 

2- شرح وظایف اصلی:

  • اجرای مصوبات و تصمیمات هیئت مدیره و مجمع عمومی.
  • تهیه، تنظیم و پیشنهاد خط مشی‌، برنامه‌ عملیاتی و بودجه سالانه شرکت به هیئت مدیره.
  • پیش‌بینی اعتبار لازم برای خرید خدمات پشتیانی، فنی، تحقیقاتی، تدارکاتی و آموزشی در بودجه شرکت.
  • تهیه و تنظیم صورتهای مالی سالانه شرکت و ارائه آن به هیئت مدیره.
  • تعیین روشهای اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات و آئین‌نامه مربوط و ابلاغ به واحدهای ذیربط.
  • پیشنهاد آئین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و استخدامی شرکت به هیئت مدیره.
  •  پیشنهاد تشکیلات تفصیلی شرکت به هیئت مدیره در چارچوب مصوبات مجمع عمومی.
  • تنظیم قراردادهای مربوط به بندهای «5» و «6» ماده «7» اساسنامه و ارائه آنها به هیئت مدیره جهت تصویب.
  • نظارت بر حسن اجرای آئین‌نامه‌های شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در حدود قوانین و مقررات مربوط.
  • اتخاذ تصمیم و اقدام نسبت به کلیه امور و عملیات شرکت باستثنای آنچه از وظایف مجمع عمومی و هیئت مدیره است.  
  • عزل و نصب کلیه کارکنان شرکت، تعیین حقوق و دستمزد، پاداش، ترفیع و تنبیه آنها براساس قوانین و مقررات و آئین‌نامه‌های مصوب مراجع ذیصلاح.
  • ارائه گزارشات لازم.
  • انجام سایر وظایف محوله.

 

 

 

 

 

شرح وظایف دفتر هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب‌منطقه‌ای قم

1- خلاصه وظایف:

دریافت گزارشهای ارسالی جهت طرح در هیئت مدیره شرکت و تهیه و تنظیم دستور کار جلسات و صورت‌جلسات و ابلاغ به واحدهای ذیربط و نظارت بر فعالیت‌های خدمات واحدی مدیر عامل و هیئت مدیره

 

2- شرح وظایف اصلی:

  • نظارت بر تهیه و تدوین برنامه کاری مدیرعامل
  • دریافت گزارشات ارسالی به مدیرعامل و هیئت مدیره و عنداللزوم اظهار نظر
  • دریافت نظرات سایر واحدهای تخصصی درخصوص گزارشات دریافتی
  • انجام هماهنگی‌های لازم جهت تشکیل جلسات و جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز
  • تهیه گزارشات مورد نیاز ادواری
  • بررسی و کنترل گزارشات ارسالی به هیئت مدیره از نظر رعایت قوانین و مقررات و آئین‌نامه‌ها و مصوبات هیئت مدیره و تأئید واحدهای ذیربط و ارجاع گزارشات جهت اصلاح نواقص احتمالی
  • هماهنگی تشکیل جلسات و تنظیم دستور کار جلسات و صورتجلسه موضوعات مصوب هیئت مدیره و ابلاغ به واحدهای مرتبط
  • نظارت بر فعالیت‌های متصدیان امور واحدی و پیگیری و سایر خدمات مرتبط با واحد مدیر عامل و هیئت مدیره
  • تنظیم ارتباطات و نحوه کار مسئولین واحدی و کارکنان واحد
  • انجام سایر وظایف محوله در محدوده وظایف و عملیات حوزه مدیریت عامل.

 

 

 

 

 

 

شرح وظایف مدیریت حراست شرکت آب‌منطقه‌ای قم

1- خلاصه وظایف:

برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر اجرای آئین‌نامه و دستورالعمل‌های حفاظت پرسنلی، فیزیکی، اسناد و مدارک ارتباطات سازمانی، صدور کارت، حفاظت از تأسیسات ، عملکرد حراست واحدهای تابعه، تهیه و نگهداری و حمل و نقل سلاح و مواد ناریه ، لوازم و تجهیزات مخابراتی و شناسائی عوامل ایجاد نارضایتی مردم و کارکنان دستگاه

 

2- شرح وظایف اصلی:

  • نظارت بر اجرای آئین‌نامه‌ها، و دستورالعمل‌های مصوب حفاظت پرسنلی، حفاظت فیزیکی و اسناد و مدارک .
  • انجام خدمات مشورتی مورد لزوم مقام مدیریت عامل و مراجع ذیصلاح در زمینه‌های حفاظت پرسنلی و حفاظت فیزیکی و حفاظت اسناد و مدارک .
  • ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحدهای درون سازمانی و سازمان‌ها و نهادهای محلی و مراجع ذیصلاح جهت انجام امور حراستی شرکت بر اساس دستورالعمل‌های جدید .
  • برنامه‌ریزی تهیه و تدوین و ابلاغ طرح‌های پیشگیری و مقابله با سوانح طبیعی و غیر طبیعی .
  • نظارت بر تهیه و تکمیل شناسنامه محیطی و صدور کارت شناسایی پرسنلی .
  • نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های حراست‌های تابعه و ایجاد وحدت رویه و هماهنگی‌های لازم .
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر حفاظت از تأسیسات طبقه‌بندی شده و تدوین و بازنگری طرح‌های حفاظت بر اساس دستورالعمل‌های صادره .
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر دبیرخانه اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده .
  • برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر تهیه، نگهداری، نقل و انتقال و مصرف مواد ناریه بر اساس دستورالعمل‌های صادره .
  • برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر تهیه، نگهداری و نقل و انتقال سلاح، بی سیم و لوازم مخابراتی بر اساس دستورالعمل‌های صادره .
  • انجام سایر وظایف محوله.

 

 

 

 

 

 

شرح وظایف مدیریت روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای قم

1- خلاصه وظایف:

 برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر جمع‌آوری اخبار و اطلاعات منتشره از رسانه‌های ارتباطی و انعکاس اهداف برنامه‌ها و فعالیت‌های شرکت، مدیریت امور ارتباطات، امور فرهنگی و نمایشگاهی، امور انتشارات شرکت و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و هشدارهای لازم در رابطه با آلودگی و تمهیدات منابع آب در رابطه با مخاطبان.

 

2- شرح وظایف اصلی:

  • برنامه‌ریزی و هماهنگی برای انعکاس اهداف، سیاست‌ها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و کارکردها و مواضع شرکت به مخاطبان .
  • ایجاد هماهنگی در برگزاری مراسم، سمینارها، بازدیدها، جشن‌ها و اعیاد و مناسبت‌ها در زمینه ترتیب مکان مناسب و امکانات سمعی و بصری  و پذیرایی مناسب با همکاری امور خدمات عمومی .
  • برنامه‌ریزی، تهیه و تدوین تقویم ارتباطات، بازدیدها، مراسم و نمایشگاه‌ها .
  • تهیه و تدوین برنامه مصاحبه مسئولان شرکت با مطبوعات و رسانه‌ها .
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی ایجاد ارتباط با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران .
  • بهره‌برداری از اخبار و اطلاعات منتشره داخلی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی در سنجش افکار نسبت به فعالیت‌های شرکت و تهیه گزارشات تحلیلی .
  • تهیه و ارائه گزارش، بولتن خبری، فیلم، عکس و پوستر در رابطه با فعالیت‌ جمعی شرکت و همکاری در تدوین کارنامه شرکت .
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر تهیه، تدارک، اشتراک و توزیع نشریات تخصصی .
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر پوشش تبلیغات ساختمان‌ها، طرح‌های منابع آب و سایر مکان‌های مربوطه .
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای بازدیدهای عمومی از طرح‌ها و فعالیت‌های شرکت .
  • انجام هماهنگی و نظارت در مدیریت نمایشگاه‌ها در داخل و خارج شرکت با همکاری و مشارکت واحدها و مراکز ذیربط .
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی در فرهنگ سازی و ارتقاء بینش و آگاهی‌های عمومی در زمینه مصرف بهینه آب و آلودگی منابع آبی .
  • انجام سایر وظایف محوله.
 
 

 

 

 

شرح وظایف اداره حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت آب‌منطقه‌ای قم

 

1- خلاصه وظایف:

     برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر امور تملک و خرید اراضی، طرح دعاوی و شکایات از سوی شرکت در محاکم قضایی ودفاع از دعاوی مطروحه ، بررسی و مطالعه تطبیقی قوانین و مقررات حقوق آب ، معاهدات ،  کنوانسیون ها و پروتکلهای مرتبط با صنعت آب به منظور بهره برداری لازم ،  ساماندهی املاک شرکت و پشتیبانی حقوقی واحدهای شرکت .

 

2- شرح وظایف اصلی:

  • برنامه ریزی برای انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی مطروحه در کلیه مراحل قضایی.
  • برنامه ریزی و هماهنگی ، تملک و خرید اراضی در محدوده طرح های عمرانی.
  • برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت به منظور ساماندهی دارایی های غیر منقول و مایملک شرکت، تهیه و ارائه گزارشات ادواری با هدف بهره برداری و استفاده موثر از آنها.
  • برنامه ریزی، انجام مطالعه و بررسی تطبیقی موازین حقوقی پروتکل های مورد عمل شرکت با کشورهای ذینفع در امور آبهای مشترک مرزی با موازین حقوقی پروتکل ها و کنوانسیون های بین المللی سایر کشورها در امور آبهای مشترک.
  • ارائه پیشنهادات لازم در خصوص وضع مواد قانونی مرتبط با حقوق آب بر اساس ارزیابی های تحلیلی از انجام تحقیقات کاربردی در امور حقوقی آب.
  • برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط بمنظور جمع آوری متون پروتکل ها ، کنوانسیون ها ، معاهدات و  قراردادهای مصوب در مجامع بین المللی در ارتباط با آبهای مشترک حوزه عمل شرکت .
  • تحلیل و ارزیابی عملکرد قوانین جاری آب و بررسی تطبیقی قوانین جاری با حقوق عرفی مربوط به حقابه داران و بهره برداری کنندگان از منابع آبهای داخلی و ارائه پیشنهادات اصلاحی به مراجع مربوطه.
  • اهتمام به جمع آوری قوانین داخلی کشورهای ذینفع در آبهای مشترک مرزی حوزه عمل شرکت با هدف احراز آمادگی و توانمندیهای لازم برای حضور و مشارکت در جلسات مشترک مرزی.
  • برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت مشارکت فعالانه در تهیه و تنظیم پیش نویس قراردادها ، معاهدات و کنوانسیون های بین المللی در امور آبهای مشترک مرزی با کشورهای ذینفع در حوزه عمل شرکت.
  • برنامه ریزی و نظارت بر اعلام نظر و بازرسی و بازبینی حقوقی مرتبط با قراردادهای مورد انعقاد واحدهای درون سازمانی با شخصیت های حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت.
  • برنامه ریزی و هماهنگی جهت شرکت در جلسات مناقصه و مزایده و تطبیق پیشنهادات واصله از سوی افراد حقیقی و حقوقی با آگهی های منتشره با مقررات قانونی.

 

 

 

  • شرکت در جلسات رسیدگی دادگاهها و هیئت های تشخیص  و حل اختلاف ادارات کار و کمیسیون های ادارات .
  • شرکت در جلسات کمیته ها، کمیسیون های تخصصی و گروه های کاری مرتبط با واحد حقوقی.
  • اهتمام لازم جهت انجام حمایت های قضایی از مسئولین و کارکنان شرکت در انجام مسئولیت های شرکت و ارائه مشاوره و پشتیبانی حقوقی واحدهای شرکت.
  • نظارت بر رسیدگی شکایات مردمی با هماهنگی حوزه های ذیربط و پیگیری های لازم نسبت به دعاوی مطروحه توسط اشخاص به منظور صیانت از حقوق شرکت.
  • برقراری ارتباط با مشاور حقوقی و وکیل دعاوی شرکت و تنظیم مشترک برنامه دعاوی به منظور حصول نتیجه مطلوب و موثر.
  • تهیه و تدوین فرایند های ارتباط واحد حقوقی با واحدهای درون سازمانی و نهادهای برون سازمانی.
  • تهیه و تدوین برنامه های عملیاتی میان مدت و بلند مدت برای فعالیتهای واحد حقوقی بر اساس پیش نیازهای اطلاعاتی اعلام شده از حوزه های تخصصی ذیربط.
  • تهیه و تدوین گزارش تحلیلی از مجموعه عملکرد سالانه واحد حقوقی در زمینه های تملک اراضی ، دعاوی ، املاک و سایر کارکردهای مرتبط با وظایف و ماموریتهای اصلی واحد حقوقی .
  • برنامه ریزی و هماهنگی برای تشکیل آرشیو قوانین جهت دسترسی کارشناسان و واحدهای سازمانی به قوانین و مقررات و آیین نامه ها و مصوبات مربوط به صنعت آب و سایر موضوعات مرتبط.
  • جمع آوری و مستند سازی اطلاعات مرتبط با اسناد حقوق عرفی مربوط به حقابه داران در منابع آبهای داخلی با هماهنگی واحدهای ذیربط
  • توسعه و استقرار سیستم های بانک اطلاعاتی با هدف مستند سازی مجموعه فعالیتهای واحد حقوقی.
  • انجام سایر وظایف محوله .